2011年7月30日 星期六

Music:I'm yours.

JASON MRAZ




Well you done done me and you bet I felt it
我完全被你征服了 我確信你知道
I tried to be chill but you're so hot that I melted
我試著要偽裝 但你是如此熾熱的使我融化
I fell right through the cracks
墜入你的陷阱
and now I'm trying to get back
現在的我想要逃出

Before the cool done run out
在冷靜用完之前
I'll be giving it my bestest
我會盡力保持
Nothing's going to stop me but divine intervention
除非上帝的介入 沒有人可以阻擋我
I reckon its again my turn to win some or learn some
我計算著這場愛情的未知數

But I won't hesitate no more, no more
但是我不會再遲疑 不再遲疑
It cannot wait, I'm yours
毋須等待 非我莫屬

Open up your mind and see like me
搭放你的視野 讓我變成你的眼
Open up your plans and damn you're free
忘掉你的計劃 一切將會自由自在
Look into your heart and you'll find love love love
敞開你的心胸 你會找到 愛 愛 愛

Listen to the music of the moment people dance and sing
傾聽人們歡樂歌舞時的音樂
We are just one big family
我們都是一家人
It's your God-forsaken right to be loved love loved love love
這就是上帝的禮物 我們愛著 我們也被愛 

So I won't hesitate no more, no more
但是我不會再遲疑 不再遲疑
It cannot wait I'm sure
毋須等待 我堅信著
There's no need to complicate
不必多加思索
Our time is short
人生苦短
This is our fate, I'm yours
這是我們的天命 非我莫屬

Scooch on closer dear
再靠近一點吧
And I will nibble your ear
我會在你耳邊不斷提醒

I've been spending way too long checking my tongue in the mirror
在鏡子前 早已花了太多的時間在打量自己
And bending over backwards just to try to see it clearer
來回轉身 只為了看得更清楚
But my breath fogged up the glass
吹一口氣 玻璃上起了霧
And so I drew a new face and laughed
在上面畫上一張鬼臉 我微笑著

I guess what I'm saying is there ain't no better reason
我想這一切就是這樣吧
To rid yourself of vanity and just go with the seasons
擺脫世俗煩擾 隨著季節起舞
It's what we aim to do
這就是天命
Our name is our virtue
我們的名字是上天最大的恩賜

Open up your mind and see like me
搭放你的視野 讓我變成你的眼
Open up your plans and damn you're free
忘掉你的計劃 一切將會自由自在
Look into your heart and you'll find, the sky is yours
放開你的心胸 你整片只屬於你的天空

So please don't, please don't, please don't
你毋須 毋須 毋須
There's no need to complicate
不必多加思索
Cause our time is short, and this is, this is, this is our fate
人生苦短 這是我們的天命
I'm yours
非我莫屬

沒有留言:

張貼留言